18 November 2010

BerCuti + BeKErJa

Lama dah tak update blog tersayang nie..hehehehehe...bukan apa tak tahu idea apa aku nak karangkan dalam blog nie..so sementara ada waktu yang terluang sedikit ini nak la berkongsi cerita. Awal bulan baru nie aku ada follow group student aku nie ke Pulau Langkawi untuk aktiviti sukan air..memang sakan ler main air, pantang jumpa tasik terjun, jumpa pantai lagi ler terus tak jumpa darat sampai senja duk dalam air...kita orang nak g ke Pulau Langkawi nie macam-macam halangan yang mendatang cian gak kat pengarah program apa taknya terpaksa kuarkan duit simpanan sendiri untuk cover bajet yang tak cukup...cian adik akak nie..yang pergi tak ramai pun just 14 orang sahaja..memang happening habis ler..nie ler catatan aku...

3November 2010 (Rabu)

bertolak kul 6 petang dari muadzam shah, pahang then sepanjang jalan aku tido sebab aku mabuk naik bas..(maklumler jarang naik bas) sampai kat petronas kuala pilah tekak aku dah mual sebab perut dah masuk angin tak makan dari pagi sampai ler malam tu masa stop kat petronas kuala pilah aku beli ler roti,coklat & air susu..orang gastrik kena cari susu sebagai penganti..sudahnya aku makan roti sket jer n coklat untuk makan ubat supaya aku tak mabuk..sambung tido..sedar bas berhenti kat hentian sungai buloh..masa tu aku mamai ajer otak nie..penangan dek ubat mabuk aku makan tu..sudahnya jamah ler sket nasi goreng masa kat hentian sungai buloh tu..siap makan relaks jap..then naik bas..sempat ler bersms dengan "Dia" bertanyakan perjalanan aku..isau katanyer..habis mesej gan dia dalam area kul 12.00 tengah malam aku mula sambung tido aku hehehehehe...

4 November 2010 (Khamis)

sedar2 time tu area kul 5 pagi kat Kuala Perlis...tau apa terjadi air dah naik dah tapi bersyukur sebab air masih baru naik time tu so lepas ler kita orang lalu... sampai ajer jetty Kuala Perlis time subuh..sejuk weh angin laut bertiup sepoi2 bahasa gitu....area 6.00 pagi kita orang breakfast then lepak kat kedai tu sementara tunggu ferry kul 8.00 pagi...muka semua penat ajer.......letih perjalanan yang jauh...masa beratur naik ferry dah sampai we all kan baik paling last sekali naik ferry bagi laluan kepada orang lain dulu... masuk jer dalam ferry cari seat yang telah di tetapkan untuk sambung tido....area kul 9.00 pagi we all sampai ler ker Pulau Langkawi...tempat paling aku idamkan nak pergi dari dulu ag tak sangka hajat termakbul i'm so happy k.... kat c tu abang yang tempat kami menginap tu dah setia menanti kehadiran kami semua...naik lagi bas untuk ker Malim Perdana Resort.... time 4 cek in...aku sebilik gan Min...my good roommate....very sporting....masing amik port letak barang dalam bilik then berkemas apa yang patut.. mandi time untuk segarkan badan....hahahaha siap mandi aku tido ag...sedar2 dah kul 1.00 petang sbb kul 2.00 petang kita orang g ker island hooping hehehehe...naik boat mmg best....macam2 aksi ada dalam boat... island hooping time port pertama kita orang g adalah pantai apa tah aku dah lupa nama pantai tu...yang penting geng2 girl tak turun mandi just geng2 boy ajer turun mandi kena plak sengat gan bulu babi dia orang cakap bisa sangat...cian kat adik2 akak...sabar yer...t naik jetty perah asam limau dia orang cakap ler untuk hilangkan bisa...syukur gat sakit tu tak melarat sebab korang boleh lagi bergambar kat tempat burung helang, ikan2 n yang paling penting terjun Tasik Dayang Bunting.... hari dah petang masa untuk pulang...sampai ajer d jetty kenderaan untuk ke resort dah sedia menanti bawak kami pulang....sampai ajer resort port pertama adalah kedai makan berhampiran sbb perut dah kebulur mintak di isi makanan... jemput makan yer semua....selesai makan balik bilik untuk rest....mandi then masa tengah baring2 sambil bergolek gan min kita orang tertido sedar kul 10.00 malam sara sms "kak mamu ajak kuar makan...." perut mmg lapor aku amik keputusan untuk kuar makan min pun ikut sama...yes benda yang dah lama aku tak buat iaitu bermain hujan syok weh berhujan sepanjang jalan hehehehehehe...
sepanjang malam tu tido kami di temani oleh hujan sbb aku terjaga kul 8.00 pagi cuaca cam kul 6.00 pagi.....caya lah...

5 November 2010 (Jumaat)

bangun tido + mandi + bersiap untuk ker kilang gamat, cable car, pekan kuah, underwater world n pantai cenang....ok masa dalam perjalanan pagi tu area kul 10 pagi dengan cuaca yang sejuk perut semua lapor sampai jer kat tempat jual batik kita orang g serbu kedai bahulu hahahahaha bukan nak g beli batik tapi g beli bahulu....naik bas semula untuk ke kilang gamat.....erm yang paling cedihnyer tak dapat ker cable car sbb cuaca tak mengizinkan kami semua untuk kesana.. :( walaupun cedih tapi esok masih ada...perjalanan di teruskan ke pekan kuah..syurga beli belah... rokok,arak,perfume,coklat, pinggan mangkuk dll ada kat cni....aku duk beli coklat ajer yang orang kirimkan hehehehehehe...maklumler menteri kewangan (my daddy) tak luluskan bajet yang besar untuk aku shooping sakan...habis ajer berjalan d pekan kuah destinasi kami adalah underwater world untuk lihat ikan2, penguin dll ag ler binatang yang ada kat cni... selesai ajer balik dari underwater world terus ker bilik untuk tukar baju sebab Pantai Cenang menanti kami semua....mula2 tak nakgak mandi tapi dah tengok ombak yang cam panggil2 aku untuk mandi apa lagi ajak ler sara mandi...yang lelaki lak main Banana Boat...kita orang duk cbuk mandi sampai ker senja... Bailk ler weh...tak baik senja2 cam nie duk bermandi manda ag... masa kat tepi pantai kami dapat invitation dari Pub kat sana just 4 girls only... "Ladies Nite" hajat mmg nak g...tapi lepas bbq malam tu...semua keletihan & kekenyangan tido...hahahahahahaha... Ladies Nite dalam mimpi jer la..

6 November 2010 (Sabtu)

gud morning.....cuaca pagi nie cerah dan ceria....kami perlu paking barang2 sebab kami akan cek out bererti pulang ke muadzam shah...yer selesai paking barang2 n cek out destinasi yang akan kami tuju adalah kedai makan untuk breakfast + lunch hahahahahaha...selesai makan perjalanan di teruskan lagi iaitu ke cable car...sungguh tak sangka full weh orang beratur untuk beli tiket 2 jam kami perlu beratur n tu belum tentu ag dapat naik kul berapa cable car...sekali lagi niat kami untuk naik cable car di batalkan bererti kami tidak dapat naik ler ke atas sana untuk melihat pemandangan dari gunung mat jinjang...ok kami terus ker mangorve...mangrove mengambil masa 3 jam, pergi melalui jalan sungai / tasik tapi balik melalui laut...fuhh masa tu aku tengok laut terbentang biru hijau di depan mata..cantik sanggat...macam2 ler aku terfikir time tu...hehehehehehe...sampai ajer kat jetty kami terus menaiki kenderaan untuk pulang ker Kuala Perlis...Sampai jer kat jetty kami g makan lu..paling best pintu ferry dah tutup masa kita orang sampai kat ferry tu...lawak gak dengan beg yang berat berlari kejar ferry hahahaha... maaf yer pakcik tak sengaja lambat sbb bahagian kastam cek beg lama sanggat....sampai kat jetty Kuala Perlis time tu dah kul 6.30 petang...nasib ler pakcik bas dah sedia menanti kami...tq pakcik driver..ok barang2 semua letak atas bukan apa takut nanti basah kena air banjir... perjalanan kami di teruskan untuk pulang ker muadzam shah..melalui daerah di Kedah yang telah di landa banjir...dapat ler aku lihat kedai2, bank2, rumah2 orang duk berkemas barang2 yang basah kena air....

7 November 2010 (Ahad)

Syukur sanggat sebab kami selamat tiba di Muadzam Shah pada kul 8.00 pagi...ok bye2 semua..buat Wan n Mamu semoga kalian berdua selamat menempuh alam pekerjaan n hati2 memandu masa nak pulang ke kedah yer....

Aku happy sanggat sepanjang percutian + kerja aku nie...thanks untuk UMRC....















Tiada ulasan:

Catat Ulasan